***

***

niedziela, 19 maja 2013

Bluzeczka podpatrzona u Maranty

Oto jest - moja pierwsza bluzeczka letnia zrobiona na drutach i pierwsza w tym roku sesja balkonowa :)
Dzianinka jeszcze nie była prana, bo chciałam ją założyć na spotkanie robótkowe poznańskich Maranciaków, które odbyło się wczoraj, a bluzeczkę skończyłam w piątek. W trakcie noszenia zauważyłam, że dół bluzeczki jest trochę za luźno zakończony i jeśli po przepierce nadal będzie odstawał, to koniecznie będę musiała to poprawić.



 


Włóczka bawełniana Egypto Cotton nr 165, zużyłam 150g - jest rewelacyjna, cudownie miękka i ma śliczny turkusowy kolor :)
Całość przerabiałam drutami 3,5mm, łańcuszki przy dekolcie zrobiłam szydełkiem 2,5mm, a wykończenie rękawków i dołu oczkami rakowymi wykonałam przy pomocy szydełka 3,0mm.




Gdyby ktoś chciał sobie zrobić podobną bluzeczkę to odsyłam na blog Ani (Maranty) oraz na FORUM, gdzie Maranta i inne dziewczyny dokładnie wyjaśniają jak ją zrobić. Podstawowy wzór zamieściłam w swoim albumie.

Dziękuję pięknie za wszystkie komentarze pod poprzednim postem. Odpowiadałam na każdy zamieszczony wpis i w ten sposób "nabiłam" sobie drugie tyle komentarzy. To chyba nie był najlepszy pomysł ;) Przecież wiecie, że zawsze jestem Wam ogromnie wdzięczna za każde pozostawione słowo :D

Miłego niedzielnego popołudnia!





108 komentarzy:

  1. Prześliczna bluzeczka,no i Ty w niej oczywiście!

    OdpowiedzUsuń
  2. prześliczny letni ciuszek, i naprawdę bardzo Ci w nim do twarzy !

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna bluzeczka w cudnym kolorku :))) Beatko uuuu czemu nie szydełko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uuu! no, tak wyszło... :D pewnie następne coś będzie szydełkowe ;)

      Usuń
  4. Super bluzeczka,zazdroszczę takich zdolności:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Eh piękna bluzeczka, pięknie wykonana w pięknym kolorze na idealnej figurze, nic dodać nic ująć...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie na Tobie leży, a sama w sobie bluzeczka też przepiękna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. LINDA, tré joli, wunderschön, beautiful.
    Liebe Grüße aus Deutschland

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna! A Ty w niej wyglądasz zjawiskowo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bean, Ty świetnie wyglądasz we wszystkich bluzeczkach świata:)Ta turkusowa jest wyjątkowo piękna. Świetny wzór, oryginalne wykończenie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna bluzeczka i bardzo Ci w tym kolorku do twarzy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna i jak pasuje ci ten kolor! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. WSPANIAŁA.
    Nic dodać nic ująć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bluzeczka jest śliczna, ale akurat nie ona Cie zdobi tylko Ty ją! Ale z Ciebie piękna kobietka! Napatrzeć się nie mogę!

    OdpowiedzUsuń
  14. No właśnie! Podpisuję się pod wszystkimi komentarzami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. widziałam ją w tamtym roku ale jakoś ta góra do mnie nie przemawiała, no ale Ty ja tak swietnie zrobiłaś że ja tez taką chcę!!! :))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Aniu, to do dzieła!!! Dla Ciebie to robótka na jeden dzień :)

      Usuń
  16. Ale piękna! Idealnie przylega do ciała.

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjnie wyglądasz w tej bluzce.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękna bluzeczka i ładny kolorek!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczna ,pierwsza sesja bardzo udana .

    OdpowiedzUsuń
  20. Bluzeczka cudnie wyszła, wspaniale leży i do tego ten kolor, poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bluzeczka śliczna i pięknie wygląda na takiej zgrabnej modelce! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudna bluzeczka i kolorek śliczny.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bluzeczka jest świetna! szukam właśnie wzoru na fajną bluzkę na lato, ta jest fantastyczna! Zaraz lecę do Maranty podpatrzeć... (jak mi pójdzie z wykonaniem, to inna sprawa...). A co do komentarzy - właśnie w ostatnim poście pytałam gości mojego bloga jaka forma odpowiedzi na komentarze im odpowiada, no i niestety przeważają głosy za odpowiedziami pod komentarzem. Ja też nie chcę sobie nabijać licznika dodatkowo, w ogóle bałagan mi się robi, wolałabym odpowiadać na szczegółowe pytania e-mailem i ewentualnie zbiorowo w kolejnym poście. Ale praktyka na większosści blogów jest właśnie taka - odpowiedzi w komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dotąd też odpowiadałam w komentarzach, ale tylko w tam gdzie piszący oczekiwał odpowiedzi lub gdzie ja chciałam coś przekazać. W poprzednim wpisie odpowiadałam każdemu - tak też robią niektóre koleżanki - i stąd moja refleksja, że odpowiadając każdemu podwajam ilość komentarzy ;)

      Usuń
  24. Bluzeczka piękna a kolor fantastyczny:)Szkoda że fason nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. sliczna bluzeczka i kolorek piekny pozdrawiam serdecznie magnolia;)

    OdpowiedzUsuń
  26. cudna bluzeczka a reszta jest też bardzo fajna

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudna bluzeczka!Zachwycam się wzorem,wykonaniem i kolorem.No ale Ty w roli modelki...kurcze,chyba aż głupio tak pisać,ale Ty jesteś niezwykle piękna.Do tego Jesteś oszałamiająco kobieca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D
      Wiesz, każdy postrzega siebie inaczej niż widzą to inni, stąd miło słyszeć od czasu do czasu takie komplementy :D

      Usuń
    2. Podpiszę się obiema rękami. Uwielbiam patrzeć na Twoje fotki. Serce samo się uśmiecha.

      Usuń
  28. Wspaniała bluzeczka :-) Wykończenie dekoltu wspaniałe. Bardzo Ci ładnie w tym kolorze.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Beatko pięknie w niej wyglądasz, chyba nikt ci tego nie powiedziała haha.
    Robiłam z Egypto, faktycznie mięciutka, rzadko spotyka sie takie mięciutkie nici, chyba że ja mam jeszcze za małe doświadczenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Egypto już też robiłam wcześniej, ale na szydełku i w obu technikach robi się świetnie a włóczka zachwyca :)

      Usuń
  30. PRZEPIĘKNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Nic dodać nic ująć. Wszystko już zostało powiedziane.
    Niby prosta bluzeczka a ma w sobie to coś. Świetna.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  32. śliczna bluzeczka....zwłaszcza góra bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :) Mnie również ta część bluzeczki najbardziej sie podoba.

      Usuń
  33. świetna bluzeczka! i cudownie w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Po pierwsze to ładnemu we wszystkim ładnie, ale w tak ślicznej bluzeczce to już bez dwóch zdań pięknie!!! Śliczny wzór, bardzo "mój" kolor, a wykonanie... no tu już brak słów totalnie- jesteś mistrzynią.
    Serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję, że na następnym maranciakowym spotkaniu się zobaczymy :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Śliczna bluzeczka i wyglądasz w niej zjawiskowo

    OdpowiedzUsuń
  36. Wspaniale wyglądasz w tej bluzeczce. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ależ piękna jest! Wzór bardzo mi się podoba.. I taka ślicznie niebieściutka :) Ładnie Ci w niej :)

    OdpowiedzUsuń
  38. śliczna, szkoda że druty to dla mnie abstrakcja :-) dodatkowo wyglądasz w niej przepięknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Zachwycająco razem wyglądacie:)))Pozdrowionka:D

    OdpowiedzUsuń
  40. Śliczna bluzeczka i wspaniały kolor ♥

    OdpowiedzUsuń
  41. wszystkie Twoje prace są idealne, dodatkowo Twoja figura! zgrana para:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  43. Pięknie Ci w tym kolorku . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ma fajny kolorek i śliczny wzór , wyglądasz w niej wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  45. Cudna bluzeczka :)) Dlaczego ja tak nie potrafię :(
    Ślicznie Ci w niej:D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Jaka cudna WIOSNA!
    Pamiętam tę bluzeczkę Ani.
    Twój egzemplarz również zachwyca!
    Prześlicznie w niej wyglądasz :)

    A jeżeli wczoraj podczas Waszego spotkania miałaś czkawkę, to... przepraszam.
    W Gdańsku również miałyśmy wczoraj spotkanie i kilka razy wspominałyśmy razem z Janeczką i Lucynką Ciebie, Nulę, Misia, Weraph i inne poznanianki.

    Pozdrowienia znad morza! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ala, czkawki nie miałam, ale mam nadzieję, że mówiłyście o mnie tylko dobrze ;)
      Również ślę pozdrowionka!

      Usuń
  47. Bluzeczka prześliczna, że o Modelce nie wspomnę! Pięknie razem wyglądacie.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wyglądasz przepięknie choć w realu lepiej było Cię widzieć, hihi:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  49. Bluzka jest cudowna. Wyglądasz w niej uroczo i bardzo kwitnąco.
    Innymi słowy bluzeczka + Ty = porażający efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Śliczna bluzeczka, wykończenie rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  51. Śliczna bluzeczka, jej kolor, wykonanie...a Ty w niej bardzo ładnie wyglądasz:))
    Pozdrawiam
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  52. Ależ piękna ta bluzeczka Beatko, fason, kolor, a plecionka - rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  53. Układa się idealnie.
    Jest przecudna !!!

    OdpowiedzUsuń
  54. bluzka rewelacja,slicznie ci w niej

    OdpowiedzUsuń
  55. bardzo ładna bluzeczka podoba mi się bardzo wzór i wykończenie dekoltu ładnie Ci w niej pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  56. Rewelacyjna letnia bluzeczka, piękny wzorek i ślicznie wyglądasz!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  57. nic dodać -nic ująć , po prostu!świetna!

    OdpowiedzUsuń
  58. Dziękuję ślicznie za tyle ciepłych słów :):):) Cieszę się, że bluzeczka przypadła Wam do gustu.
    No i chyba ja miałam lepszy dzień, bo nawet w miarę wyglądam ;P a czasem to sama na siebie nie mogę patrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Dla Ciebie nie ma ,rzeczy niemożliwych-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  60. Uwielbiam tu do Ciebie zaglądać :) zawsze sobie humorek poprawie jak patrze na Twoje dziergadełka są takie dopracowane i piękne :)) pozdrawiam serdecznie Viola

    OdpowiedzUsuń
  61. Piękna bluzka, a Ty jakby jeszcze szczuplejsza. Śliczny duet stanowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  62. Pięknie wyglądasz!! Bluzeczka rewelacyjna!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  63. Pięknie i do twarzy Tobie w tym kolorze. Piękna bluzeczka. Może kiedyś nauczę się na szydełku, chociaż dla mnie to czarna magia. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam Ciebie w słoneczny poranek.Pięknie,miło i romantycznie.Bluzeczka jest przecudowna.Podoba mi się więc rozgoszczę się na dłużej.W wolnej chwili zapraszam w odwiedziny do Dobrych Czasów,Pozdrawiam i życzę udanego dnia,J,

    OdpowiedzUsuń
  65. Przepiękna i bardzo twarzową bluzeczkę sobie wyczarowałaś - gratuluję:)))

    OdpowiedzUsuń
  66. Śliczna bluzeczka, Uroczo w niej wygladasz :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  67. śliczna jak wszystkie twoje prace! Bardzo ładnie Ci w tym kolorze !

    OdpowiedzUsuń
  68. Ale piękny turkus :) Świetna bluzka! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  69. Oooo, jacie, ale fantastyczna. Zresztą, u Ciebie tylko takie można oglądać.
    Cudnie w niej wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  70. Beatko ŚLICZNOŚCI TY i ta bluzeczka
    cmok cmok

    OdpowiedzUsuń
  71. Bluzeczka fantastyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  72. Prześliczna i kolor cudownie pasuje do twojej karnacji.Może nie pruj nic tylko dorób z jeden rząd ciaśniej ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  73. bardzo ładnie Pani wygląda :) Nie wiem czy mnie Pani pamieta ale pisałam kiedys maila o wzór na bolerko :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Śliczna! Też chcę tak szydełkować - tylko brak mi cierpliwości! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  75. Bardzo mi się podoba Pani bluzeczka - jest przepiękna. Mam prośbę czy mogłaby mi Pani napisać w jaki sposób w jakich rzędach dobierała Pani oczka. Nie ukrywam, że bardzo chciałabym sobie taką zrobić. Pozdrawiam serdecznie Grażyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bluzeczkę robimy od góry na drutach (siateczka dekoracyjna powstaje na końcu), nabieramy wielokrotność oczek tworzących wzór - w moim przypadku było to 169 o. (13 powtórzeń: po 3 na tył i rękawy oraz 4 na przód). Wzór jest tak skonstruowany, że nie trzeba nigdzie dodawać ani odejmować oczek. Przerabiamy najpierw do wysokości pachy, odkładamy na dodatkową żyłkę lub nitkę oczka na rękawki, łączymy tył z przodem i dalej przerabiamy w okrążeniach. Długość bluzki w oryginale to tylko te 89 rz. ze schematu. Ja chciałam dłuższą więc powtarzałam te rz., które tworzą romby.
      Więcej o tej bluzeczce na forum - link podałam w poście - warto się zarejestrować, bo jest tam wiele innych ciekawych modeli :)
      Pozdrawiam, Beata

      Usuń
    2. Witam Pani Beatko. Przez chorobę byłam trochę wykluczona z obiegu. Ślicznie Pani dziękuję za opis tej ślicznej bluzeczki. Już teraz jestem bardziej zorientowana w opisie. Nie rozumiem tylko co oznaczają w schemacie wzoru puste kratki w rzędach 1-21. czy mam rozumieć że tam nie ma oczek do przerabiania? W najbliższych dniach postaram się zarejestrować na forum. Raz jeszcze bardzo dziękuję i pozdrawiam Grażyna

      Usuń
    3. Dobrze pani myśli - puste kratki to brak oczek (w ten sposób łatwiej było rozrysować cały wzór)
      Pozdrawiam

      Usuń
    4. Pani Beatko jeszcze o jedno zapomniałam zapytać. jeżeli chodzi o wykończenie przy szyi czy robiła Pani szydełkiem łącząc te części? Pozdrawiam Grażyna

      Usuń
  76. Bardzo serdecznie dziękuję Pani Beatko za radę. Chciałam się pochwalić, że już zaczęłam. Nie wiem tylko czy trafnie nabrałam oczka ponieważ jestem (niestety) grubsza od Pani. I tak patrząc na Pani bluzeczkę zastanawiam się czy już podzielić na rękawy, przód i tył. Nie wiem czy dobrze rozszyfrowałam ale to chyba jest gdzieś na wysokości 41-go rzędu bo już musiałabym podzielić sobie oczka.
    Pozdrawiam serdecznie i ślicznie dziękuje. Grażyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robótkę rozdzielałam w 41. rzędzie.
      Wykończenie przy szyi, tak jak Pani pisze, robiłam łańcuszkiem na szydełku, łącząc górne elementy.
      Życzę by teraz bluzeczka poszła z górki :)) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  77. Dziękuję Pani Beatko najśliczniej jak potrafię za wszystkie rady. Ja właśnie mam skończoną robótkę na 41 rzędzie. Tak więc teraz tylko rozdzielić oczka i "lecieć" dalej. Bardzo mi się podoba więc mam nadzieję że do końca następnego tygodnia zakończę. Nie mam szans by cokolwiek zrobić w weekend z uwagi na przyjeżdżających gości ale od poniedziałku będę działać.Pozdrawiam cieplutko Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  78. Ale piękna ta bluzka :) rewelacyjnie sie prezentuje !!!

    OdpowiedzUsuń
  79. Niezwykle oryginalna bluzeczka. Została pięknie zrobiona. Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://wharmonii.blogspot.com
    Dana

    OdpowiedzUsuń
  80. Witam,też jestem zachwycona bluzeczką. Mam taka włóczkę w limonkowym kolorze i myślę żeby zrobić coś podobnego.Czy mogę prosić o link na forum? Już się rejestrowałam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteś zarejestrowana, to link do forum podany w poście będzie aktywny :)
      Ukryłam go pod napisem FORUM i zaznaczyłam innym kolorem.
      Pozdrawiam

      Usuń
  81. Mnie się bardzo podoba,zwłaszzca te sznureczki przy szyi.

    OdpowiedzUsuń
  82. Przepiękna bluzeczka. Niestety nijak nie mogę znaleźć podpowiedzi jak taką zrobić :-(

    OdpowiedzUsuń
  83. Do twarzy Ci w niebieskim :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.