***

***

poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Ogoniasty - lekki jak piórko

Prosty fason, cieniutka włóczka i wzór muszelkowy.




Robiło się naprawdę przyjemnie i szybciutko, do czasu... Nadeszły upały a przerabianie wełny w takich temperaturach nie należy do najprzyjemniejszych ;)

zdjęcie oryginału
 

Pomysł z gazetki "Szydełkowe Trendy - Wiosna 2012".
W opisie zalecają mieszankę wełny i poliamidu o długości 420m/100g ale to błąd, bo z takiej włóczki wychodzi zbyt grubaśne.

Ja chciałam, tak jak na zdjęciu, lekki jak piórko :)
Użyłam więc Regii Lace 600m/ 100g - 3 motki, szydełko 3,5mm.






Z efektu jestem bardzo zadowolona i już dziś wiem, że ogoniasty żakiet będzie należał do moich ulubionych sweterków :)

Życzę wszystkim dużo słońca i udanej majówki

97 komentarzy:

  1. Ale mi się to cudo podoba :) Beatko ile na szerokość robiłaś i wzorek bardzo fajny ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam wg "przepisu" z gazetki : szerokość na 43 motywy (16+11+16)= 349o. ł. Po zblokowaniu dało to rozmiar ok. 145cm (54+37+54) :)

      Usuń
    2. Dziękuję , zapiszę sobie bo kto wie może coś podobnego stworzę :)

      Usuń
  2. Fantastyczny i cudownie w tym ogoniastym wyglądasz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczny i kolor i wzór!!!Pozdrawiam i życzę miłego dnia !:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię ogoniastych, ale u Ciebie wszystko cudne, kolor, wzór,po prostu cud, miód, malina, pozdrawiam hel

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurka wodna..................... , wyszło cudownie , bardzo lubię takie cudeńka na innych ale i na sobie też .

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ cudniasty! Wpadł mi w oko, lubię takie ni to szale, ni to sweterki, długie, ogoniaste :) Tylko z rękawami bym sobie nie poradziła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradziłabyś sobie, poradziła :) A jak nie, to można i bez rękawków takie wdzianko zrobić ;) Jak mierzyłam przed wszyciem rękawków to mąż myślał, że to kamizela ma być, bo już wtedy fajnie wyglądało :)

      Usuń
  7. Jest świetny! A upały wiecznie nie będą(mam nadzieję, bo ich nie trawię wprost!)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest piękny! Muszę sięgnąć po te gazetkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. pzepiekny...cudny fason i kolorek i faktycznie bardzo zwiewny, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. prostokąt z rękawami ,wydawało by sie
    ale JAKI efekt!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczny, piękny kolor, fason i wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny i bardzo twarzowy:) a na rękawy ile oczek trzeba zakończyć? a może wystarczy tylko "dziura". Mało kiedy robię na szydełku wolę druty:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy sweterek, niby prosty fason, a daje fajny efekt po założeniu. No i Tobie bardzo w nim do twarzy Beatko. Zapamiętam to cudo, może sobie kiedyś zrobię coś podobnego. :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczny!
    Pięknie wyglądasz, lekko i elegancko zarazem.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Vraiment superbe! il a un joli tomber,le choix de la couleur est vraiment bien trouvé, félicitations pour l'originalité.
    Bon férié.
    Celeste

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny! Bardzo mi się podoba i wcale się nie dziwię, że będzie ulubionym.

    OdpowiedzUsuń
  17. No właśnie - ja mam ten sam problem co Tobatka - rękawy ! Choć może pomysł z kamizelką jest dobry :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny pomysł żeby ogoniastego zrobić na szydełku, moze się też skusze bo na druty nie mam siły ;) :)
    wygladasz jak zwykle prześlicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. pięknie wygląda ten ogoniasty taki zamaszysty i lekki :)) a kolorekcudna jest ta włóczka :)) pozdrawiam cieplutko Viola

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny kolor, świetny pomysł, efekt końcowy- cudo!
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  21. Super się prezentuje, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. piekny i kolor rewelacja...pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękny!
    Jesteś szalenie elegancką kobietą...przyznam że Ty i Elżbieta z "Szydełka i barwna codzienność" zawsze mnie tą elegancją ,również blogową, zachwycacie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyglądasz wspaniale! :) Piękne kolory ogoniastego, bardzo mi się podoba pomysł, że o wykonaniu już nie wspomnę, ogólnie wielkie super! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. No, to cudo sobie wydziergałaś !!! Kolor rewelacyjny, o fasonie nie wspomnę, bo od dawna mnie kusi, ale nie jestem w stanie takiej płachty dla siebie zrobić ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Ekstra ciuszek i ile sposobów noeszenia.Świetnie w nim wyglądasz. W dodatku prosty wzór i cały na szydełku takie coś zrobić chyba bym dała rady-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastyczny ogoniasty! Ja już się za takiego zabieram od roku i jakoś nam nie po drodze...;-) Twój wyszedł rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Alez piękny.Nie dziwię się że będzie ulubiony.Wygląda naprawdę bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękny! Niby dość prosty, a jaki oryginalny... Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny - rewelacyjnie w nim wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jaki fajny! Tak żeby się otulić chłodnym letnim wieczorem :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie w nim wyglądasz. W dodatku prosty wzór i cały na szydełku takie coś zrobić chyba bym dała rady-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Precioso, me encanta tu trabajo, es genial, me encanta tu blog y tus trabajos. Me he hecho su seguidora, le dejo mi blog por si quiere seguirme, yo encantada. Besitos.

    http://silvia-artesaniadelsur.blogspot.com

    spbavg1@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Imi place foarte mult ce ai lucrat . Este superb . Felicitari!!!

    OdpowiedzUsuń
  35. ale super *_* wyszło jeszcze ładniej niż na zdjęciu z pisemka!

    OdpowiedzUsuń
  36. Olá querida!!!
    Ficou belíssima!!
    Parabéns e beijos do Brasil.

    OdpowiedzUsuń
  37. Właśnie wróciłam z przyjęcia grillowego a tutaj tyle miłych opinii! :)
    Dzięki serdeczne.
    Ogromnie zachęcam do zrobienia tego sweterka - w letni, chłodny wieczór fajnie się będzie w taki omotać :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Sweter piękny, nigdy bym nie pomyślała,że można taki szydełkiem zrobić. A poza tym... nie każdy by tak pięknie wyglądał :) Pozdrawiam, gracha (ta od chleba :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gracha, chlebek piecze się regularnie :) mniam!

      Usuń
  39. Bardzo piekny ogoniasty sweterek ;D

    OdpowiedzUsuń
  40. Kolejny fajny tym razem ogoniasty sweterek. Też się zastanawiam jak długo się robi takie "cóś" szydełkiem , bo na drutach to zawsze szybciej... chyba! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dla ciebie szybciej na drutach, ale dla mnie byłaby to udręka ;)ja wolę szydełeczko!

      Usuń
  41. Bardzo udany ten ulubiony sweterek ogoniasty. Ładnie sie w nim prezentujesz, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Piękny sweterek i super włóczka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczka to 99% sukcesu - jestem nią zachwycona, choć niektórych może troszkę podgryzać ;)

      Usuń
  43. sliczny ogoniasty i kolorek wspanialy ,podoba mi sie ogromniascie ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Hu hu:) Pięknie wyszło :) moje Mamidło spojrzało i stwierdziło, że mam się w końcu zabrać do pracy i sama taki zrobić :P zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, trzeba się starszych słuchać :) Sama widzisz, że to tylko prostokąt z otworami i doszyte dwie rureczki ;o) Na pewno dasz sobie świetnie radę!

      Usuń
  45. Nutko, myślę,że szydełkiem szybciej. gracha

    OdpowiedzUsuń
  46. O matuchno, ale świetny sweterek

    OdpowiedzUsuń
  47. a ja tez mam cus takiego ;) tyle tylko ze nie robione na drutach tylko maszynowo, taki wlasnie nietoperek ale dziergany tez pieknie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Coś pięknego!! Zazdrość oglądaczy murowana ;-DD

    OdpowiedzUsuń
  49. Pięknie wyglądasz:)
    "ogoniasty" rewelacyjny
    pozdrawiam I.

    OdpowiedzUsuń
  50. Pięknie i cudnie to zrobilas i slicznie Ci w nim do twarzy:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Witaj, do twarzyczki Ci w tym kolorze bardzo!W ogóle ślicznie wyglądasz.Pozdrawiam serdecznie i dziękuję.papa

    OdpowiedzUsuń
  52. R E W E L A C J A .
    Piękny ten ogoniasty. Ja się od dawna zbieram do zrobienia czegoś w tym stylu. Mam (niestety z odzysku) też bardzo cienką włóczkę i przeraża mnie ilość przerabianych oczek. Już nawet miałam sięgać po druty ale widzę że szydełkiem też wychodzi całkiem nieźle. Zmotywowałaś mnie do pracy. Pozdrawiam serdecznie i życzę kolejnych dzieł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ażurkiem na szydełku robi się w trymiga, tak myślę ;) Ilość oczek, choć na początku rzeczywiście może przerażać, to robi się dosyć sprawnie i szybko przybywa robótki :)

      Usuń
  53. Świetny!!!
    Też coś takiego chcę!!!

    OdpowiedzUsuń
  54. Ależ cudo! TY to masz talent i super figurę .... Zresztą ładnemu we wszystkim ładnie , oczywiście niczego nie ujmując Twoim prześlicznym dziergadłom:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  55. Hermoso!!!!!!!!!!!!!
    Sin duda espectacular!!!!!!
    magdis

    OdpowiedzUsuń
  56. Bean powalił mnie ten szalowaty sweterek!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  57. Beatka- no po prostu szaleństwo- gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  58. Wdzianko jest poprostu rewelacyjne !!

    OdpowiedzUsuń
  59. Bean, przez Ciebie albo dzięki Tobie :D od paru dni siedzę i dziergam podobny do Twojego sweter, tylko ja dziergam z grubszej włóczki bo tylko taką miałam w domu i z innego wzoru ale też jest to ażur tylko przerażają mnie rękawy, czy możesz mi coś doradzić jak je zrobić? pewnie rozśmieszy Cię moja prośba ale w tej kwestii jestem kompletnie zielona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renulku, wcale mnie nie śmieszy - ja też się uczyłam :D
      Rękawki robimy od dołu, od mniejszej ilości oczek a następnie zaczynamy poszerzać (tak by na wysokości pachy obejmował swobodnie rękę): symetrycznie, z obu stron robótki dodajemy po oczku co kilka rzędów. Dobrane oczka przerabiamy najpierw jako słupki (półsłupki) - w zależności od wzoru - stopniowo włączamy do wzoru. W tym sweterku rękawki na górze zakończone są płaską główką (taką główkę wyrabiamy przy prostych krojach części tułowia, bez podkroju pachy, gdy chcemy by szczyt rękawa wypadał na ramieniu). Główkę kształtujemy odejmując (zostawiając bez przerabiania) symetrycznie w każdym rzędzie skrajne oczka np. w tym sweterku na górze rękawka miałam 85 oczek i gubiłam 7x 4o. (28x2=56) Pozostałe 29o. kończyłam na wysokości 7cm.
      Nie wiem czy jasno wyjaśniłam? Jakby co to pytaj :)
      Cieszę się, że mogłam Cię zainspirować do wydziergania ogoniastego ;) trzymam kciuki!

      Usuń
    2. łomatko!!!! :D postaram się coś wymyślić, ja mam wzór taki, że powinnam robić od góry rękawy, nie wiem jak sobie poradzę ale dzięki tobie mam już wizję.
      w ogóle cały sweter też robię inaczej od środka tyłu, lepiej zobacz sama bo nie wiem czy dobrze wytłumaczę:))http://renulek.multiply.com/photos/album/217/wdzianko
      ogromnie mi się spodobał ten wzór i sposób robienia i jak zobaczyłam, że można go zrobić z rękawami to się strasznie nakręcilam i zaczęłam robić.

      Usuń
    3. Od góry rękawek robi się podobnie, tylko w odwrotnej kolejności ;) ale jak już masz wizję, to na pewno wyjdzie jak trzeba :)
      Bardzo podoba mi się Twoje wdzianko - podobnym wzorkiem robiłam kiedyś sweterek :) https://picasaweb.google.com/112061713396451180830/MOJEPRACEUbrania#5251087602330109906

      Usuń
    4. to jest chyba dokładnie ten sam wzór :)) piękny wyszedł i robiłaś od środka w górę i od środka w dół :D fajnie :)
      ech... trzymaj kciuki, żeby mi się udało :)
      dzięki za pomoc!
      frywolitki do kąta siup... :D

      Usuń
    5. Trzymam! Trzymam mocno :)
      "frywolitki do kąta siup... :D" - kurcze, moje w kącie już od miesiąca leżą... ;P mam nadzieję, że za bardzo nie porosną kurzem...

      Usuń
    6. włóż do woreczka to nic im nie będzie :D

      Usuń
  60. Fantastyczny sweterek:))) Ja cały czas przymierzam się do zrobienia takiego, ale na drutach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  61. Dziękuję wszystkim pięknie :)))

    OdpowiedzUsuń
  62. BONITO,BONITO,QUE GUAPA!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  63. Aż szkoda że moja figura się nie nadaje do takiej mgiełki , śliczności wyszły!!
    Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  64. Your work is fabulous! Wonderful, entertaining blog!
    Greetings from Canada,
    Fox ; )

    OdpowiedzUsuń
  65. hello,
    this model is super nice and you will marvel at.
    can you tell me, please, the name of the book for me to do it also.
    thank you
    http://puce59.over-blog.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Cudny sweterek :-)
    Zawsze mi się taki marzył... zaraz jak zobaczyłam go u Ciebie postanowiłam sobie też taki zrobić i... nie znalazłam nigdzie tej gazetki...
    Ale na pewno podobny zrobię dla siebie.
    Twój zwalił mnie z nóg po prostu :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  67. Ogoniasty rewelacja :) Bardzo mi się podoba i wygląda, że jest łatwy do wykonania.... Podobają mi się również inne Twoje prace. Pozdrawiam. Hanka

    OdpowiedzUsuń
  68. Bean melduję, że skończyłam swój ogoniasty, bardzo mi się podoba i już go bardzo lubię, jak tylko dam radę zrobić fote to pokażę na swoim blogu.
    ściskam mocno za podsunięcie pomysłu :D
    Renulek

    OdpowiedzUsuń
  69. Czy można prosić o wzór na ten sweter, bo niestety nigdzie nie można już dostać tej gazety?

    OdpowiedzUsuń
  70. Ja z pytaniem do Pani w sprawie niteczki, regii lace w odpowiadającym mi kolorku nie mogę spotkac, czy np. Angora Active yarn artu(500m/100g 25%moher,75% acryl) tez się nada na ten cudny sweterek?

    OdpowiedzUsuń
  71. Szczerze mówiąc, nie wiem jak będzie się zachowywał sweterek z dodatkiem moheru, czy nie będzie za lekki ;) Nie mam doświadczenia w tym względzie - dotąd z włóczek akrylowo-moherowych robiłam jedynie szale lub chusty.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  72. Slicznie dziękuję za informację, Pani uwagi sa dla mnie niezwykle cenne ...
    Bedę szukac coś z typu lace...

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.