***

***

poniedziałek, 22 lipca 2013

Perłowa bluzeczka z Cariny i kolejna serwetka

Uwielbiam taką pogodą, jaką mamy ostatnio :) a Wy?
Skoro są upały, to w pierwszej kolejności zrobiłam bluzeczkę z włóczki wiskozowej, która podobnie jak bambus, ma właściwości chłodzące ;)
Kolor złamanej bieli, taki perłowo-śmietankowy, więc nie wygląda aż tak efektownie jak by wyglądała bluzeczka ze śnieżnobiałej nitki. Może lepiej prezentowałaby się z białą koszulką pod spodem zamiast cielistej... hmmm...




Bluzeczka robiona bezszwowo od góry.
Wzór znalazłam na tym blogu, ale decyzję o zrobieniu podjęłam gdy zobaczyłam wersję :)

 ***
EDYCJA :
Ponieważ mam sporo zapytań o to jak zacząć bluzeczkę, postanowiłam opis zamieścić na blogu.
Raport to 4 oczka łańcuszka początkowego. Moja bluzka robiona jest na 32 raporty: po 9 na przód i tył oraz po 7 na rękawki.
Zatem łańcuszek początkowy składał się u mnie ze 129 oczek = 32 x 4 oczka ( + 1 oczko, gdyż robiłam z "pęknięciem" dekoltu).
W pierwszym rzędzie przerabiamy słupki przedzielone dwoma oczkami łańcuszka, słupki wbijamy w co drugie oczko łańcuszka początkowego.
Drugi rząd to łuki łańcuszków składających się z 23 oczek.
Do trzeciego rzędu przechodzimy oczkami ścisłymi i kolejne rzędy przerabiamy jak na schemacie.
Gdy stwierdziłam, że "pęknięcie" na dekolcie ma odpowiednią wielkość, połączyłam robótkę i przerabiałam dalej na okrągło.
Proponuję łańcuszek początkowy przerobić dosyć luźno, by nie podchodził za wysoko pod szyję ;)  
***

Włóczka tasiemkowa Carina1/2 (400m/100g)- zeszło ciut mniej niż 200g, użyłam szydełek Apple 3,0 i 2,5mm.
Wiedziałam, że w praniu wiskoza robi się sztywna jak tarcza, ale też bardzo się skurczyła, co nieco mnie zaskoczyło. Po wyschnięciu dzianina nabrała miękkości, stała się "lejąca" i co najważniejsze, wróciła do swoich rozmiarów :)
Aha, wiskoza jest śliską nitką, więc aby nici się nie rozwiązywały i końcówki nie wychodziły z gotowej dzianiny, zszywałam je igłą. 

Z białego kordonka Altin Basak Klasik szydełkiem tulip 1,0mm zrobiłam serwetkę.
Mam ich już całe mnóstwo, ale wzór tak mi się spodobał, że nie mogłam się oprzeć :)
Średnica serwetki po blokowaniu - 53cm.




Mam nadzieję, że słoneczna aura dłużej u nas zagości!
Pozdrawiam Was cieplutko piosenką, która dzisiaj mnie "prześladuje" :D




79 komentarzy:

  1. Przepiękna bluzeczka, lepsza od oryginału:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muito linda, como todas as peças que faz. Beijinhos.

    Wunderschön, wie Ihre alle Ihre Arbeit. Liebe Grüße aus Deutschland

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez mowie ze 100 procent lepsza od oryginalow!!! super!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Beatko kolejna perfekcyjnie zrobiona przez Ciebie rzecz!Idealnie dopasowana! powiedziałabym ,że 200% lepsza od oryginałów!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudo zrobiłaś!Baaaardzo mi się podoba! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bluzeczka przepiękna Beatko i znowu cudeńko zrobiłaś, piękny dekolt, serwetka urocza i pięknie wykonana:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  7. Bluzeczka jest przecudna,marzy mi się taka!Serwetka też piękna i to bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś mistrzynią wynajdywania pięknych wzorów.
    Zarówno bluzeczka jak serwetka - śliczne.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bluzeczka wspaniała!!! delikatny, piękny wzór- cudeńko! myślę, że ten kolorek w perłowym odcieniu jest bardziej elegancki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bluzeczka bardzo fajna :) ale serweta to cudo świetny wzorek pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękna bluzeczka i jak zwykle dopracowana w każdym calu. Pięknie w niej wyglądasz. I serwetka też śliczna. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. bluzka w sam raz na upały. serwetka bardzo ładna

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudowna bluzeczka.
    Wyglądasz fantastycznie i kwitnąco.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczna bluzeczka :-) Ślicznie w niej wyglądasz. Nie wiem, jak Ty to robisz...
    Serwetka cudowna - wspaniały wzór.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. jak zwykle rewelacyjnie wyglądasz i nie bardzo wiem czy chwalic bluzkę czy Ciebie ;) :)
    a góra od bluzeczki - no bombowa, az mnie korci żeby wyciagnąć moją wiskozę i chyba się skusze tez na taka bluzkę chociaż szydełkowych nie noszę :)))))

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest piękna i do twarzy Ci w niej:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. piękna i idealnie dopasowana :)
    fajnie wygląda z cielistą koszulką, z białą pewnie byłoby zupełnie inaczej, jaśniej.
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ Ty umiesz czarować szydełkiem!
    Moim zdaniem, na cielistym tle, bluzeczka prezentuje się idealnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ślicznie razem wyglądacie:)))Pozdrawiam :)))))

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudna bluzeczka i bardzo Ci w niej do twarzy. Fajnie, że masz do niej odpowiednia pogodę, bo u mnie nie ma upału za to okropnie wieje wiatr. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko, dzisiaj chyba dotarł do nas wiatr od Ciebie, bo wieje niesamowicie!

      Usuń
  21. Bluzeczka i serwetka przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rety, ale cudo! Serwetka piękna, ale bluzeczka zdecydowanie skupia całą uwagę ;) jestem nią zachwycona!
    Pogodą też, uwielbiam takie lato!

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna twarzowa bluzeczka. Taka delikatna- w sam raz na upały

    OdpowiedzUsuń
  24. Bluzeczka śliczna serwetka też i najważniejsze to TY wyglądasz przepięknie,na ale ładnemu we wszystkim ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Już to pisałam, ale jeszcze powtórzę - masz świetny gust w wyborze wzorów i genialnie je interpretujesz! Uwielbiam oglądać Twoje prace! Co do wiskozy, to pamiętam że kiedyś po wypraniu, bluzeczka szydełkowa zmniejszyła mi się do rozmiarów dziecięcych. No miałam wtedy dosłownie łzy w oczach i chciałam ją wyrzucić. Na szczęście zostawiłam ją w spokoju, aż do wyschnięcia i ku mojemu zdziwieniu wróciła do dawnych rozmiarów :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna Pani w pięknej bluzeczce. Serwetka również piękna.
    Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  27. ...i na Tobie tak wspaniale lezy!!! cudo!

    OdpowiedzUsuń
  28. Hello dear!
    Jego prace są zawsze bardzo piękne. I to jest specjalny!
    Możesz wysłać mi przepis lub schemat?
    Pocałunki z Brazylii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór jest tutaj :
      http://www.liveinternet.ru/users/lena1910/post159053392/
      a opis jak zacząć dodałam w poście, tam gdzie jest EDYCJA.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  29. Przepiękne prace, a bluzeczka, to już w ogóle majstersztyk! Taka delikatna i kobieca. Pięknie w niej wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  30. Simplemente maravilloso todo lo que realizes!!!
    Dios te bendiga!!!
    Besos y abrazos!
    Magdis

    OdpowiedzUsuń
  31. Śliczna bluzeczka!!! Właśnie mam ją zamiar zrobić, tylko nie wiem czy moja bawełna "Supreme" nie będzie za ciężka i się nie rozciągnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że lepiej zrobić z czegoś delikatniejszego, choć nie wiem do końca bo bluzeczka jest dosyć ażurowa ;)

      Usuń
  32. Przepiękna ta bluzeczka i to że jest bez szwów to prawdziwe mistrzostwo! Aż motywuje żeby złapać za szydełko ;-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bluzeczka przecudna, ładny kolorek i wzorek! Serwetka prześliczna i taka delikatna! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Mnie juz kilka lat zalega carina . Kupiona na coś tam , nie podobało się i leży.Moze takie coś .Podoba mi sie bardzo.Serwetka super .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Carina to nowość na rynku, bo jest o połowę cieńsza od normalnej Cariny - ma 400m/100g a normalna 180m ;)

      Usuń
  35. Przepiękna bluzeczka w idealnym dopasowaniu i jak kusi by ją zrobić ;)
    Serwetka śliczna :))) Same piękności potworzyłaś :)))
    Beatko u mnie pogoda hmmm wieje niesamowicie i brak deszczu nad czym ubolewam, bo mam masę pracy z podlewaniem ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też dzisiaj jest wietrznie ;) a o deszczu nie myślę, bo roślinki na balkonie podlewam z konewki ;P

      Usuń
  36. I znów narobiłaś smaka tą bluzeczką Beatko, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Dziękuję pięknie za tak liczne komentarze :)
    Szczerze, nie myślałam, że aż tak Wam się ta bluzeczka spodoba.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Kolejny prześliczny ciuszek wyszedł spod Twoich rąk! Podziwiam :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Pomysłowo zaprojektowana bluzeczka, zwłaszcza karczek, pięknie ją wykonałaś i prezentujesz. Serwetka delikatna i śliczna, rozumiem, że nie mogłaś jej się oprzeć.

    OdpowiedzUsuń
  40. Bluzeczka jest bajeczna. Szczególnie pięknie prezentuje się pod szyją - bardzo pomysłowe. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Serwetka powiem Ci powalająca!!! A bluzeczka? Istne cudo, coś wspaniałego!!! Szkoda, że nie znam się tak bardzo na szydełku... Po prostu patrzę sobie i podziwiam :):):)

    OdpowiedzUsuń
  42. Bluzeczka jest śliczna!Każdy ciuszek zrobiony przez Ciebie jest perfekcyjny:)No i leży idealnie...może kiedyś i mnie się to uda:)
    Jak na razie walczę z sukienką,może w tym tygodniu uda mi się wreszcie coś pokazać na blogu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Piękna bluzka!

    OdpowiedzUsuń
  44. Bluzeczka jest śliczna. Talent-pierwsza klasa:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Tylko pozazdrościć zdolności. nigdy jeszcze nie robiłam bluzek na szydełku, bo to dla mnie wyższa szkoła jazdy. Serwetka piękna, delikatna, ażurowa, bardzo w moim guście. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  46. Beatko bluzeczka jest cudna i serwetka nie dziwie się, że Cię skusiła bo jest bardzo ładna :))pozdrawiam Viola

    OdpowiedzUsuń
  47. Pięknie wyglądasz w tej bluzce - jak zresztą chyba we wszystkim, co pokazujesz :)

    Upałów nie lubię.. Max 25st, to mój limit... Wczoraj wróciłam znad morza, gdzie temperatury odczuwalne są niższe (przynajmniej w miejscu, w którym od ponad 10 lat przebywam latem, gdzie z pola wieeeejeee - wczoraj zmarzłam okrutnie i szłam na słonko się ogrzać :) ).
    Ciekawe, jak wytrzymam....

    OdpowiedzUsuń
  48. piękna bluzeczka i serweta.
    pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  49. Kolejna bluzeczka zachwycajaca urodą, nieustannie podziwiam Twoją cierpliwość do ich robienia :)
    Serwetka faktycznie śliczna :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  50. Cześć!

    Wzięłyśmy udział w wyzwaniu. Może i Ty się dołączysz? :)
    http://addictedtocraftsblog.blogspot.com/2013/07/w-odpowiedzi-na-wyzwanie-asi-misiowe.html

    OdpowiedzUsuń
  51. Bluzeczka przepiękna jak wszystkie twoje prace serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. Cudna bluzeczka :) i serwetka też piękna-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Jak zwykle urocza bluzeczka zrobiona z wielką precyzją .Zawsze podziwiam Twoje prace i wciąż mnie zachwycają.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  54. Przepiękna szydełkowa bluzeczka. Bardzo starannie wykonana.
    pozdrawiam
    www.wloczkiwarmii.pl

    OdpowiedzUsuń
  55. Oj, znów dawno mnie nie było w blogowym świecie, a Ty chyba przez ten czas, Beatko, jeszcze wypiękniałaś! Wprawdzie upałów nie lubię, optymalna temperatura dla mnie to 20 stopni, ale cieszę się ponieważ nie pada. :) Twoje prace prześliczne jak zawsze. Pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  56. Z małym opóźnieniem :P, ale jest:

    Śmigu śmig szydełkiem,
    oczkiem lub supełkiem,
    W prawą stronę, w lewą stronę
    i już dzieło zakończone:
    bezszwowo od góry robiona bluzeczka,
    i okrągła biała serweteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Very beautiful!Congratulations!

    OdpowiedzUsuń
  58. Śliczna bluzeczka, bardzo podoba mi się wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  59. bluzeczka i serwetka są cudne :p już wiem co kupie mamie na urodziny, a raczej u kogo XD. Jeśli chodzi o upały :P to mnie męczą, ja jestem człowiekiem zimolubnym. Kocham gdy sypie śniegiem. I czekam z utęsknieniem na śnieżek

    OdpowiedzUsuń
  60. bluzeczka śliczna, i serwetka też - b. lubię ten motyw :)
    TrolldorA

    OdpowiedzUsuń
  61. Piękna, ta i wszystkie inne. Cudny blog ;-)

    OdpowiedzUsuń
  62. Dzień dobry, jakiś czas temu natknęłam się na tę bluzeczkę, jest cudn

    OdpowiedzUsuń
  63. I robię juz trzeci raz i coś mi nie wychodzi bo ja serwetkowa jestem. I wciąż niewiem o co chodzi z tymi rekawkami jak je zacząć żeby było ok. Robię na rozmiar 40, pani jest pewnie drobniejszej budowy. Pierwsza wyszła mi za mała, wiec będzie dla córki a w drugiej za wcześnie zaczęłam te rekawki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno do trzech razy sztuka... :)
      Życzę, by tym razem się udało :))
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  64. Bluzeczka sliczna i mam prośbę i pytanie ile ma być tych pętelek przy tym rozmiarze co Pani robiła Bardzo proszę o pomoc Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. Śliczny zestawik,piękna koronka!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.