***

***

piątek, 22 stycznia 2010

Powtórka z rozrywki... to samo wdzianko po raz trzeci

Zrobiłam je dla koleżanki :)
Sonata, szydełko 3,5 i 3mm - zużyłam 35 dag.     SCHEMAT i TU


A tak wygląda w świetle dziennym - chyba to zdjęcie najbardziej oddaje naturalny kolor

Jeszcze chciałam podzielić się swoimi spostrzeżeniami odnośnie sposobu wykonania:
Ponieważ rękawy robione są z siatki, a siatka lubi się wyciągać, łatwiej jest obliczyć długość rękawa robiąc go od góry. Rękaw zaczęłam od zrobienia elementów przy mankietach. Następnie robiłam część siatkową od góry = 24 łuczki (6 elementów x 4 łuczki/ element), po drodze zgubiłam 8 łuczków, tak aby na przyłączenie wcześniej zrobionych elementów zostało mi 16 łuczków (4 elementy x 4 łuczki/ element).
Część elementową przerabiałam bez odrywania nici.

Wdzianko robi się bardzo przyjemnie - polecam!

***

Jeszcze spotkała mnie niespodzianka, a mianowicie Ela przyznała mi guzikowe wyróżnienie. Ślicznie dziękuję :))



Pragnę przekazać je dalej: Antoninie, Gusi, Ani, Ani Koroneczce i Beacie.

25 komentarzy:

  1. sweterek sliczny i jak lednie zrobiony ja jeszcze nie opanowalam tej techniki bez odrywania nitki ale widzac Twoje dzielo mam co raz wieksza ochote na nia pozdrawiam magnolia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, nie wiem, o czym najpierw pisać. Bardzo dziękuję za wyróżnienie! Jest mi bardzo miło, że wyróżnia mnie osoba, którą sama podziwiam i chętnie odwiedzam. :)))

    A teraz o sweterku. Wyszedł Ci ślicznie! Ja chyba ze dwa lata temu zaczęłam go robić i poległam przy połączeniu ściegów, bo zaczęły mi się nierówno rozciagać. Buuu! Może jak się trochę obrobię, to jednak wyciągnę go ze strychu i skończę go. Jak mi znowu nie będzie wychodziło dobrze ,to przyjdę tutaj Cię dopytać.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wdzianko śliczne. Gratuluję wyróżnienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny sweterek!
    Mam pytanie.Robię rękawy z siateczki od góry i chcę je zwęzić.Jak się gubi łuczki?Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  5. hola soy alejandra desde argentina muy linda la camperita verde y la stola negra-hermosa-te dejo mi direccion de mi blogs y te dejo tambien un gran abrazo-saludo alejandra
    http://okivar.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. magnolia, Koroneczka, Zulka, Ewa M., okivar ślicznie dziękuję :)

    Koroneczko, koniecznie skończ ten sweterek! Zauważyłam, że często przy drugim podejściu lepiej wychodzi :)

    Ewo M., można gubić łuczki np. tak jak na tym zdjęciu
    http://lh5.ggpht.com/_KhcaPte0Fzo/SG0suQQKepI/AAAAAAAAKWI/ArA1w-NP_jo/96fdc0572f89a163b5.jpg
    Życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za pomoc.A jeśli robiłabym rękaw na okrągło to jest możliwość zwężenia?Przepraszam,że nudzę ale ja dopiero zaczynam przygodę z szydełkiem i wieeeeeeeeelu rzeczy nie potrafię :-).Jesteś dla mnie niedoścignionym wzorem!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję, dziękuje bardzo za to wyróżnienie- tak bardzo mi się podobało (mam słabość do guzików).
    A sonatowy sweterek - jak zwykle Twe prace śliczny i staranny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewo, oczywiście, że można na okrągło - tak właśnie robiłam, ale nie potrafię wyjaśnić jak to się robi :( Spróbuję jakoś to rozrysować... może się uda. Chyba, że wystarczy Ci zbliżenie robótki?

    Antonino, tak właśnie myślałam, że guziczek Ci się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne wdzianko i kolor taki miły o tej porze roku.Gratuluje wyróżnienia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz urodzaj na wyróżnienia- u mnie czeka kolejne:-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli mogłabyś to rozrysować byłoby super.Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Hola Bean, que lindo te quedo!!! te felicito, besos

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję pięknie za wyróżnienie, jest mi niesamowicie miło i zawsze mnie wzrusza, że ktoś pamięta o mnie mimo, że trochę się w tworzeniu zaniedbuję :) Pozdrawiam sedecznie i ciepło.
    A wdzianko oczywiście piękne i perfekcyjne jak każda Twoja praca.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne wdzianko...:-) Kolor też śliczny...:-) Dla mnie robienie elementów bez odrywania nici to czarna magia..;-D

    OdpowiedzUsuń
  16. dziękuję pięknie za wyróżnienie. Dodałaś mi nim skrzydeł:)...
    Wdzianko jest cudne. Już dawno zachwyciłam się nim, gdy zobaczyłam je w Twoim albumie na Picassie. Bardzo chciałabym mieć taki sweterek ale wydaje mi się bardzo trudny i skomplikowany...
    Uwielbiam kolor zielony, dlatego zazdroszczę Twojej koleżance ślicznego wdzianka...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. No to się koleżanki umówiły z Lucynką na jednakowe sweterki. Co jeden to ładniejszy. I jak tu nie wierzyć w zbiegi okoliczności

    OdpowiedzUsuń
  18. piękna, estetyczna,staranna praca- więcej takich cudnych powtórek

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne wdzianko:) A kolor super, przywodzacy na myśl ciepłe, wiosenne dni.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. koleżance tylko mogę pozazdrościć ;)
    a serwetka z poprzedniego postu powaliła mnie, aż zapiszczałam że tez taką chcę :)ale do frywolitek raczej mi daleko, więc tylko mogę pomarzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem jak to się stało, że przegapiłam tak ładną pracę, czym prędzej nadrabiam zaległości i chwalę bo wzór bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Beatko bardzo, bardzo dziękuję za wyróżnienie

    OdpowiedzUsuń
  23. WITAM SERDECZNIE .OGLĄDAJĄC TEN PIĘKNY SWETEREK,ZACHWYCIŁ MNIE WZOREK W NIM Z ŁĄCZONYCH ELEMENTÓW,BARDZO BYM CHCIAŁA JEGO SIĘ NAUCZYĆ OD PODSTAWY ,JAK SIĘ GO ZACZYNA.BARDZO PROSZĘ JEŻELI JEST TO MOŻLIWE.NIE WIEM CZY MAM PODAĆ M-EILA MARYSIA .JESTEM NA NK.

    OdpowiedzUsuń
  24. Marysiu, schematy są podlinkowane w poście.
    Elementy możemy robić pojedynczo i łączyć ze sobą w ostatnim okrążeniu lub metodą bez odrywania nitki - fajny kursik znajdziesz tutaj
    http://ponitcedoklebka.blogspot.com/2009/10/kursik-jak-aczyc-elementy-bez-odrywania.html
    i druga część kursu
    http://ponitcedoklebka.blogspot.com/2009/10/kursik-czesc-2.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Takie wspaniale rzeczy robicie ,ze az żal serce ściska.Winszuję talentu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.