***

***

poniedziałek, 16 maja 2011

Post wyłącznie szydełkowy ;)

Na początek kamizelka a'la ponczo wg wzoru z Małej Diany
 
 
Kamizelkę robiłam z Sonaty (400g) i aby osiągnąć długość plisy 105cm zachowując 89 rzędów (dokładnie tak jak w opisie) użyłam szydełka 4mm. Reglanowe poszerzanie zaczęłam na środkowych 21rz. plisy: co 7. rz. rozmieściłam grupy słupków i w kolejnych rz. przed i po grupie sł. dodawałam nowe słupki.
Po osiągnięciu 40cm doszyłam przody do wolnych brzegów plisy i wtedy okazało się, że wychodzi bardzo kuso (chyba należało wybrać jednak grubszą włóczkę). Dorobiłam więc jeszcze kilka okrążeń w ten sposób, że jednocześnie robiłam plisę i całą resztę (przody, rękawki, tył) i wtedy mnie oświeciło! jupi Wpadłam na to, że łatwiej byłoby robić od początku plisę z całym korpusem - pomijamy szycie przodów, jednocześnie kontrolujemy długość jaka nam odpowiada. Wymyśliłam to sobie tak:
I gdybym jeszcze raz robiła z Sonaty, to poszerzenia reglanowe rozmieściłabym w co 8. lub nawet w co 9. rzędzie plisy ;) bo teraz ta plisa troszkę wysoko zachodzi mi z tyłu szyi. 

Kolejny ciuszek ukończony w zeszłym tygodniu to siateczkowa bluzeczka wg azjatyckiego wzoru, zaczęta jeszcze zeszłego lata, a do której straciłam serce gdy nijak nie mogłam dopasować wykończenia ;) I proszę, okazuje się, że w tym roku od razu znalazłam rozwiązanie i tym samym uchroniłam ją przed niechybnym spruciem :)
30dag bawełny Supreme, część siateczkowa przerabiana szydełkiem 4mm a wykończenie szydełkiem 3,5mm. 

A na koniec, na specjalne życzenie Iwonki ;) , pokazuję na jakim etapie jest moja firanka

Aby lepiej było widać wzór przypięłam ją szpileczkami do oparcia kanapy ;)
Na dzień dzisiejszy mam wykonaną 1/3 projektu. Cała ma mieć wymiary 70 x ok. 150cm a teraz jest to 70 x 50cm.

Pozdrawiam wszystkich gorąco i dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)


57 komentarzy:

  1. siateczkowa bluzeczka przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj piękne dzierganki!!! Szczególnie ponczo bliskie memu sercu. Uwielbiam takie ciuszki ale za zrobienie poncza zabieram się już Bóg wie od kiedy i nawet jeszcze nie zaczęłam :) Może na tą jesień się uda. Bo to miało być takie grubsze ponczo, dokładnie wiem jak ma wyglądać :) Problem w tym, że zawsze odkładam je na później :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same piękności i wzory, i kolory, no i wykonanie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko piękne,a siateczka cudo!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Amei esse colete. Parabéns pelo bom gosto!!!!
    Abraços,
    Sonia Araújo

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne wdzianka, no i firanka super śliczna! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  7. noooooo nie! kiedy Ty to wszystko robisz?jestem w szoku ,brak mi słów !firanka powaliła mnie na kolana! jest po prostu cudna-pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Woow ... piękne prace. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjne ciuchy i jak zwykle obłędnie w nich wyglądasz . Firanka piękna i bardzo subtelna .

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne te szydełkowe wytworki :) Pozdrawiam i podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pelerynka cudna, pieknie podkresla figure, siateczkowa tuniczka tez sliczna, taka delikatna, a firanka mnie zauroczyla, tyle szukalam inspiracji na firanke i widze ze wychodzi piekna wiec... zgapie ;o)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale śliczne szydełkowe bluzeczki:-) Pięknie w nich wyglądasz:-) Firanka wygląda pięknie, już się nie mogę doczekać skończonej;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. WOW !!!!!!!!!!!!!!
    Rewelacyjne prace , zaciekawiła mnie kamizelka a'la ponczo , kto wie może i ja się skuszę .

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne te ciuszki , firaneczka super się zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  15. prace rzucają na kolana, widzę że w tym roku lato będzie in blue - przepięknie, o urodzie modelki nie wspominając ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne ciuszki! Podziwiam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. cudne ciuszki..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. śliczności. Kamizelka z sonaty jest boska, nie mogę się napatrzeć.
    Ostatnio jestem na etapie przeglądania wzorów firaneczek i zazdrostek, bo jakieś, nie sprecyzowane jeszcze dokładnie, pomysły mi chodzą po głowie... jednak obawiam się, że mogę nie podołać, dlatego na razie odkładam sprawę...

    OdpowiedzUsuń
  19. ślicznie wyszły te szydełciaki, a firaneczka zapowiada się przepękna

    OdpowiedzUsuń
  20. kamizelka super, i bluzeczka sympatyczna, w sam raz na nadchodzące upały :))
    zazdroszczę Ci zapału do ich robienia,
    a firaneczka będzie bardzo ładna, oj ładna

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bluzeczka jest prześliczna! Bolerko zresztą też, ale troche nie mój fason. Za to Ty w nim wyglądasz super!

    OdpowiedzUsuń
  22. Na Tobie to ponczo (kamizelka) wygląda lepiej niż na modelce z Diany! A bluzeczka prześliczna. Mam ten schemat w swoich zbiorach, ale teraz natchnęłaś mnie do podjęcia próby

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak zwykle same śliczności pokazujesz. Firaneczka będzie pięknie wyglądać w oknie. Sama też mam na nią chrapkę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. ponczo zdecydowanie wymiata ;) super! i kolczyki masz śliczne :D

    OdpowiedzUsuń
  25. no to podziwiam i wzdycham do dziergadelek bo super sa a firanka zapowiada sie cudownie ,a teraz ide w kacik cicho pobeczec bo u Ciebie robotki wyskakuja jak grzyby po deszczu a u mnie w zolwim tempie dobrnac do konca nie moge;)pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Espectacular!!!! Me encantaron felicidades!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak zawsze wszystko przemyślane, ze smakiem. Pięknie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Niebieska bluzeczka od Chinek absolutnie wymiata. Wyglądasz w niej nieziemsko

    OdpowiedzUsuń
  29. Obie bluzeczki są śliczne-całe szczęście,że wymyśliłaś wykończenie do tej drugiej i że jej nie sprułaś:)A firaneczka już pięknie wygląda,cudnie będzie wyglądać w oknie:)Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  30. śliczne niebieskości, szczególnie bluzeczka mi się podoba!!!:)
    a firaneczka - będzie cudo!

    OdpowiedzUsuń
  31. Już nieraz mówiłam, że nie powinnam do Cienie zaglądać, wyglądasz w tym szałowo, a ja znowu nie mogę oderwać się od ekranu. Firanka to będzie cudo , ba nawet wyparzyłam identyczne jak u mnie obicie kanapy :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne robótki. Pieknie Ci w niebieskich i białych kolorach. Po prostu ślicznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak zwykle jestem zachwycona Twoimi robótkami. I jak zwykle świetnie wyglądasz w swoich tworach-idealnie potrafisz dobrać kolor i fason.

    OdpowiedzUsuń
  34. Kamizelka zachwycająca!!!! Ciekawy projekt. Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękna kobieta z Ciebie!!!I jeszcze jak zdolna!!!Rzeczy tworzysz przepiękne i bardzo gustowne!!!!Ten motylek jest boski!!A ta druga bluzeczka na lato jak znalazł!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Obłędny jest ten sweterek strasznie mi sie podoba:)
    Ten drugi zanm mam juz takie 2 ale chodzi za mną jeszcze jeden hihihi
    A firanka wychodzi pieknie.
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  37. No to się napracowałaś! Wszystko- jak zwykle w Twoim wykonaniu -Cudne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  38. Mnie najbardziej podoba się ta kamizelka niebieska, ślicznie w niej wyglądasz, i tak ciekawy projekt, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Same fajne dziergadla - kamizelka/poncho bardzo ciekawa i jak wszystko co dziergasz bardzo pasuje do Ciebie, niebieska bluzeczka tak samo. A firanka... bedzie super.

    OdpowiedzUsuń
  40. Same piękne rzeczy, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo mi się nie podoba Twoja informacja, że nie robisz na zamówienie - Twoja kamizelka mnie powaliła, zachwyciła i sama nie wiem co jeszcze. Jakbyś zmieniła zdanie, to staję pierwsza w kolejce :-)
    No i dobrze, że nie sprułaś bluzeczki - wyglądasz w niej, hmmm, mniamniuśnie. Oj, niech się Mąż dobrze uzbroi na letnie spacery, bo będzie musiał gonić cichych wielbicieli ;-)
    A firanka zapowiada się uroczo - czekam na kolejne odsłony.

    OdpowiedzUsuń
  42. Salut Bean,
    J'ai adoré visiter votre blog,
    vos travaux sont magnifiques et quelle perfection, je deviens membre comme ça on peut partager des idées.
    Amitiés Celeste

    OdpowiedzUsuń
  43. Od dłuższego czasu zaglądam na Pani stronę i ciągle jestem pod wrażeniem co wychodzi z pod pani rąk.Absolutna rewelacja,te sweterki są powalające.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. ja nie mogę !!!!
    Osłabiasz tempem wykonania i efektami końcowymi !!!!
    Fantastyczne ciuszki !!!!

    OdpowiedzUsuń
  45. Siateczkowa bluzeczka piękna a kamizelka bardzo pomysłowa :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Śliczne kamizelki i pięknie powstaje firaneczka :))

    OdpowiedzUsuń
  47. ja tez jestem w trakcie firanki, jeszcze jednej nie skończyłam a juz zachorowałam na następną!
    gdzie można zdobyć ten schemat???
    rozglądałam się za adresem mejlowym, ale nie rzucił mi sie na oczy.

    OdpowiedzUsuń
  48. Ależ cudna będzie ta firaneczka.

    OdpowiedzUsuń
  49. Dziękuję wszystkim :)))

    iksińska wzór do firanki zamieściłam tutaj:
    https://picasaweb.google.com/szydelkobean/SchematyWykorzystanePrzezeMnie#5585409229438370546
    a adres mailowy jest w pasku bocznym ;)
    nula z tym tempem to bez przesady ;) firankę robię w weekendy, bluzeczka siatkowa zeszłoroczna... tylko ponczo było na tapecie :)
    Sylwka dzierganie na zamówienie to zbyt duży stres dla mnie i od razu tracę przyjemność szydełkowania ;););)
    Pandora Ty to masz oko! :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Bean bardzo dziękuję!!!
    skopiowałam schemat i już się nie mogę doczekać kiedy zacznę!!!
    ukłony!

    OdpowiedzUsuń
  51. Bean - ale ja jestem bardzo niestresującym klientem, spytaj Dorothei ;-)

    OdpowiedzUsuń
  52. Beatko u Ciebie jak zawsze pięknie i kolorowo. Widać, że nie leniuchujesz i bardzo dobrze bo by mi smutno było z braku możliwości oglądania Twoich prac. Wyglądasz szałowo zarówno w nowej bluzeczce jak i w kamizelko - ponczu.
    Co do firanki to brak mi słów by wyrazić jak bardzo podziwiam Cię za cierpliwość.
    Czekam na jej finisz :)

    Pozdrawiam serdecznie - Beacia - 24

    OdpowiedzUsuń
  53. Podziwiam urodę prac. I wytrwałość - firanka ręcznie robiona jest wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  54. Prace prześliczne. Szczególnie pierwsza bluzeczka- ponczo wpadła mi w oko. Twoa ładniejsze niż modelki :)

    Prześledziłam to, co napisałaś o sposobie robienia- masz rację tak będzie o wiele lepiej, łatwiej i można mieć większą kontrolę nad długością ciuszka. Genialne.
    Jeśli będę robiłą ten model, to z pewnością wykorzystam Twoją metodę :)

    Pozdrawiam, Ania- maranta

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam. Trafiłam tu przypadkowo , ale widzę że będę częstym gościem... :) Tyle pięknych rzeczy robisz , spędziłam u Ciebie pół niedzieli , ale warto było.... jeszcze nie obejrzałam wszystkiego , zajrzę znowu jak znajdę chwile czasu , a z tym u mnie krucho..... ech ,żeby doba była z gumy i można ją było naciągać według potrzeb..... zapraszam do mnie http://zefirkowo.sasni.eu/ nie jest tak pięknie jak u Ciebie , ale to z braku czasu i umiejętności komputerowych ...... i robótkowych też... Pozdrawiam Zosia z okolic Krakowa

    OdpowiedzUsuń
  56. Dzień dobry, zachwyciła mnie firanka. Jestem na etapie nauki, dół to filet, a gorna cześć jaki to scieg? Czy gdzieś w necie znajdę opis wykonania? Dziękuję i pozdrawiam, Bożena

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.