***

***

wtorek, 16 sierpnia 2011

Sukienka z okrągłych elementów

To chyba ostatni w tym roku wydziergany przeze mnie letni ciuszek.
Praca nad nią trwała długo, ale przed końcem lata zdążyłam :)



Sukienkę znalazłam na forum Osinka ale podstawowe wzorki zamieściłam TUTAJ. Rosjanki pokazują też w jaki sposób dziergać ją metodą bez odrywania nici - skorzystałam z ich opisu i tak właśnie zrobiłam swoją sukienkę. Przynajmniej nie musiałam chować tylu niteczek ;)


Włóczka bawełniana Begonia nr 0016 -8 motków po 50g - został mi może metr włóczki ;), szydełka 2,0/ 2,5/ 3,0mm. Poniżej jeszcze zdjęcie z lampą błyskową. Na zdjęciach widzę, że satynowa wstążeczka wychodzi bardziej na czerwoną a w rzeczywistości jest prawie identyczna jak kolor włóczki - widocznie to ten połysk satyny daje takie wrażenie. ;)


Dotąd unikałam robienia sukienek ponieważ miałam ogromny problem z haleczką. Tym razem postanowiłam sama uszyć na maszynie.
Wzorowałam się na halce kupnej i może fason nie do końca jest taki jaki powinien być do tej sukienki, bo na plecach ma prawie taki sam duży dekolt jak z przodu, ale od czegoś trzeba zacząć ;) Materiał to dzianina bawełniana a całą halkę szyłam delikatnym zygzakiem aby była elastyczna w trakcie zakładania i noszenia.
Specjalnie wybrałam kontrastowy kolorek bo chciałam całość troszkę rozjaśnić i będąc w sklepie z materiałami właśnie ten przypadł mi najbardziej do gustu przy buraczkowym (wiśniowym?) odcieniu sukienki.

Koniecznie muszę się jeszcze pochwalić kolczykami jakie wygrałam w CANDY u weraph .
Prawda, że są cudowne?
Ślicznie Ci Weroniko za nie dziękuję :*

A na koniec jeszcze moje wpisy do wędrujących albumów:
"Chciałabym" minimyszy

"Moje hobby jest dla mnie...?" Susan


Do miłego!

100 komentarzy:

  1. Śliczna jest ta sukienka! Bardzo mi się podoba i muszę przyznać, że świetnie w niej wyglądasz :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo matko jaka cudna ta sukienka!!! szkoda ze nie mam takiej figury bo bym chetnie zgapila te sukienke...eh piekna jest, oczu oderwac nie moge!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Boska, cudna, czarowna!!!i masz świetne nogi!!!Pozdrowionka!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sukienka cudnej urody. Zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna sukienka ale też figury można pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Woooow!!!
    Modelka piękna modelka... już o sukience nie wspomnę! Cudo! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sukienka jest po prostu genialna! Ma bardzo ładny kolor i świetnie podkreśla figurę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna sukienka, wspaniale w niej wyglądasz - jak modelka. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziewczyny, miałam okazję zobaczyć je na żywo! Tzn. i Bean i sukienkę i haleczkę. Niestety Bean w sukience już nie. Ale wszystkie one są naprawdę wspaniałe!
    Móc poznać Bean to prawdziwy zaszczyt. Spełniło się jedno z moich marzeń. Mam nadzieję, że to był pierwszy raz, ale nie ostatni... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała sukienka i modelka niczego sobie.
    Gratuluję wygranej u werpach.
    Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdraszczam sukienki, zazdraszczam figury... no dobra nie często mi się to zdarza, jestem na ogół pogodzona ze swoimi warunkami fizycznym... ale jak Cię widzę w takiej ślicznej sukience....

    OdpowiedzUsuń
  12. CUDOWNA! no, nie mogłam inaczej, niż okrzykiem ;) fantastyczna sukienka, a wyglądasz w niej ekstra!!!
    super kolczyki wygrałaś!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna sukienka na olśniewającej modelce :)
    Pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję Wam, dziękuję! Spiekłam już raczka od tych komplementów :) ale jak to mówią "dobrego słowa nigdy dość" :D
    malaala, no właśnie mój M. ma do mnie często pretensje, że znowu zakładam spodnie zamiast spódnicy ;)
    woalka, to dla mnie mnie była ogromna przyjemność poznać Ciebie osobiście! Wierzę, że częściej będziemy miały okazję do spotkań - gdy tylko zawitasz do Poznania :D
    barbaratoja, :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile potrzeba tych okrągłych motywów na tą sukienkę i czy była robiona z kordonka czy z włóczki bardzo mnie urzekła ta sukienka jest przepiękna proszę o odpowiedź pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Begonia nie jest kordonkiem, tylko włóczką bawełnianą (169m /50g) i wg mnie jest trochę za gruba na ten projekt. Z tych samych elementów robiłam bluzeczkę z kordonka Maxi i ta wyszła bardzo koronkowo. http://szydelkobean.blogspot.com/2012/08/top-w-kolorze-lila-roz-z-okragych.html
      Elementów w części spódniczkowej wyszło mi po 9 na obwód, ale i tak trzeba tę liczbę dopasować do własnego projektu .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Dziękuje bardzo pozdrawiam serdecznie życząc milutkiego i radosnego weekendu

      Usuń
  15. Sukienka prześliczna. Wyglądasz w niej ekstra!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Super sukienka i super modelka!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Padłam i zbieram szczękę z podłogi... Powinnaś wszystkie spodnie pochować i chodzić tylko w sukienkach lub spódnicach...;-) Sukienka jest fantastyczna a Ty w niej wyglądasz po prostu BOSKO!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. P R Z E P I Ę K N A oczywiście i modelka i sukienka, a i haleczka też ci wyszła super.Chyba twój M zadowolony? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta sukienka jest wspaniała. I kolor i fason. I podziwiam jak dobrze poradziłaś sobie z uszyciem halki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Prześliczna! I kolor i fason bardzo Ci pasują. *^v^*
    Ja nie dotknęłam bawełny tej wiosny i lata, w sumie pogoda nie nastrajała do letnich robótek i mam gotowe wełniane sweterki na jesień. (za to zimą chyba będę dziergać bawełniane topy i sukienki... ~^^~)

    OdpowiedzUsuń
  21. Extra. Śliczna sukienka i super haleczka. Wielkie brawa.

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudo.. i nic wiecej nie trzeba mówić

    OdpowiedzUsuń
  23. Fantastyczna !!!!!! po prostu suuperr!a ,w ogóle to każda rzecz ,która wychodzi spod Twoich utalentowanych łapek jest po prostu godna uwagi!-pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudna sukienka, a wyglądasz w niej fantastycznie :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Beatko sukienka jest kapitalna...i zakazuję nosić spodnie hi,hi.
    Widzę,że "wędrasie" dotarły..może kiedyś mój do mnie wróci...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Piekne podsumowanie lata tak piekna sukienka. Sudna poprostu, swietnie w niej wygladasz.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak zwykle wspaniałości.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastyczna sukienka, modelka super! Patrząc na Twoje zdjęcia aż żałuję, że przeważnie chodzę w spodniach ;)
    Prezentu gratuluję :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. hm, co tu dodać oryginalnego? Fantastyczna sukienka, bajecznie w niej wyglądasz. Kolczyków tak zazdroszczę, że mnie aż skręca. Szkoda tylko, że kolorem do sukni nie pasują... A nad figurą pracuję ciężko. Też będę taką miała za czas jakiś...

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudna sukienka i cudnie w niej wyglądasz!! Ja niestety nigdy sobie na taką nie będę mogła pozwolić, bo chyba musiałabym dać sobie wyciąć to i owo, żeby mieć taką figurę, bo nigdy takiej nie miałam..

    Jeszcze raz podkreślę - wyglądasz boooossssko w tej ślicznej sukience :)

    OdpowiedzUsuń
  31. cudna sukienka, kolor boski, modelka powinna w Tap Madl startować - zakasowałaby te siksy :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękna sukienka, a figurkę masz jak nastolatka.

    OdpowiedzUsuń
  33. sukienka wyszła Ci super! widać że pracochłonna, no i zazdroszcze figury!!!pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudna sukienka! Fantastyczny kolor i wykonanie... Jeszcze raz powiem - sukieneczka jak marzenie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  35. sukienka prześliczna:) podziwiam wykonanie!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Cudowna sukienka i podziwiam wytrwałośc w jej wykonywaniu:)pozdrawiam:)prezenty śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Po prostu wspaniałe!
    Uściski z Brazylii.

    OdpowiedzUsuń
  38. Jak się ma taką figurę,to nie ma dziwne,że sukienka leży idealnie.
    ładna jest.I wzór i kolor

    OdpowiedzUsuń
  39. Cudna,piękna,wyglądasz jak modelka z najdroższego magazynu mody godne podziwu wielkie gratulacje:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ta sukienka jest prześliczna! Nic więcej nie dodam, bo mnie zatkało :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Nic nie napiszę bo mnie zatkało z wrażenia!

    OdpowiedzUsuń
  42. Śliczna sukienka, ale modelka też dodaje jej uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Śliczna sukienka i wkład w niej!
    Kolczyki, ech.....

    OdpowiedzUsuń
  44. Śliczna jest ta sukienka

    OdpowiedzUsuń
  45. Sukienka rewelacyjna. Haleczkę nawet sama wykombinowałaś. Gratuluje. Fajna wygrana w candy-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Pięknie wyglądasz w tej pięknej sukience na pięknej haleczce :-) A spodnie rzeczywiście pochowaj ! I to głęboko !

    OdpowiedzUsuń
  47. piękna jest ta sukienka i pięknie w niej wyglądasz, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. Sukienka jest przeurocza, super się układa

    świetny ciuszek na lato

    OdpowiedzUsuń
  49. Piękna sukienka i cudnie w niej wyglądasz! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  50. cuuuuuuuuuuuudna!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  51. Dziękuję kochane :)
    Te komentarze są jak miód na moje obolałe dzisiaj serce. Po południu mąż był z naszą już prawie 10-letnią suczką u weterynarza i jutro czeka ją operacja usunięcia macicy. Wierzę, że wszystko pójdzie dobrze ale mimo wszystko jakaś obawa pozostaje... Wypłakałam już dzisiaj morze łez...

    OdpowiedzUsuń
  52. sukienka jest super! bardzo, bardzo mi się podoba, nieustannie Ci zazdroszczę umiejętności śmigania szydełkiem ;)
    będę trzymać kciuki dzisiaj! wyobrażam sobie co czujesz, ja tez mam suczkę tej rasy ;) i też nie raz miałyśmy nieplanowane wizyty u weterynarza, ot taki temperament,
    będzie ok :))))

    OdpowiedzUsuń
  53. Sukienka śliczna!I bardzo uroczo w niej wyglądasz:)Szczupłym osobom to dobrze,mogą nosić każdy model,a ja grubaska muszę się takich śliczności wyrzec,buuuu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  54. Beatko, piękna sukienka ale jak Ty w niej pięknie wyglądasz. Cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  55. Ale piękna! Ja nie wiem jak Ty to robisz?! Twoje ciuszki i sukienki wyglądają tak jakbyś je robiła na sobie! Są idealnie dopasowane! Piękne! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  56. Po prostu boska ta sukienka no i modelka z klasą;-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  57. Sukienka piekna, ale zawartość jeszcze piekniejsza.

    O.M.

    OdpowiedzUsuń
  58. Ja też chcę być taka zgrabna!!!! Sukienka zachwycająca!!!

    OdpowiedzUsuń
  59. jak tam Twoja suczka? mam nadzieję, że dzielnie to zniosła

    OdpowiedzUsuń
  60. Ładnemu we wszystkim ładnie, ta ogólnie znana prawda za każdym razem tyczy się w pełni Twojej osoby, Beatko, ale i sukienusia prześliczna, szkoda, że to już praktycznie koniec lata!

    OdpowiedzUsuń
  61. nietylkoSZALeństwo chyba wszystko dobrze :) Sunia kilka godzin po operacji już sama chodziła i teraz wraca powoli do siebie.


    Dziękuję za wszystkie komentarze :*

    OdpowiedzUsuń
  62. to super!!!! niech szybko wraca do formy;)
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. No i bardzo piekna warta tego dziubania. Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
  64. bossska jest i cudnie Ci w niej. Też kiedyś widziałam ją na osince i strasznie mi się spodobała ale ilość nitek do wszywania po ewentualnym skończeniu elementów mnie odstraszyła...
    Ja jakoś nie potrafię szyć dzianiny. Marszczy mi się. Kupowałaś tę specjalną nitkę, czy szyłaś zwykłą bawełnianą?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. beso_78, ja właściwie wszystko szyję nićmi poliestrowymi, ale w szyciu nie jestem ekspertem -raczej można powiedzieć, że dopiero raczkuję ;)
    A co do sukienki, to polecam metodę bez odrywania nitki - to naprawdę ułatwia dzierganie :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  66. O jejku jaka cudnista sukienka, ja też taką chcę :p Tylko rok bym ją robiła ech. Gratuluję pięknej wygranej, aż się oczy do tych cudeniek świecą.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  67. Jest po prostu przepiękna!!!

    OdpowiedzUsuń
  68. Przepiękna sukienka i pięknie w niej wyglądasz, bardzo trafnie dobrałaś kolor haleczki, bo dzięki temu elementy bardzo ładnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Hola Bean, que hermoso te quedo el vestido. Me encantaría tejerlo.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Bardzo ladna sukienka i wykonanie jak zwykle perfekcyjne. Zreszta co tu duzo pisac zawsze za cokolwiek sie wezmiesz to wychodzi cudne i cswietnie w tym wygladasz. Sukienka bardzo pracochlonna ale efekt super

    OdpowiedzUsuń
  71. Boska sukienka! Jak nie chodzę to taką bym wrzuciła na siebie. Obłęd

    OdpowiedzUsuń
  72. Przepiękna sukienka, świetnie w niej wyglądasz:)
    Ależ wymyślne to pudełeczko ze świetną zawartością. Gratuluję wygranej:)

    OdpowiedzUsuń
  73. O matko.. umarłam, spadłam z krzesła i się podnieść nie mogę..cudowna sukienka, wykonanie mistrzowskie, podziwiam cierpliwość.. Piękna..i jak ci w niej do twarzy:)

    OdpowiedzUsuń
  74. niesamowita jest ta sukienka !

    OdpowiedzUsuń
  75. Sukienka jest powalająca na kolana :) Piękny wzór i kolor.
    Zulka

    OdpowiedzUsuń
  76. Beaciu wyglądasz po prostu powalająco. Zaglądam do Ciebie w milczeniu, ale jak zobaczyłam Cię w tej kiecce to po prostu nie wytrzymałam. Wyglądasz odjazdowo. Jestem pełna podziwu dla ogromu Twojego talentu.

    Pozdrawiam serdecznie - Beacia

    OdpowiedzUsuń
  77. Lindos trabalhos parabéns! Abraços.

    OdpowiedzUsuń
  78. Przepiękna sukienka i modelka :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  79. The skirt is very beautiful, i would like to knit it too.

    Nice day!

    OdpowiedzUsuń
  80. Śliczna. Muszę przeczytać całego Pani bloga. Bo widzę, że tu same cuda są.

    OdpowiedzUsuń
  81. Witam,sukieneczka prześliczna,ale mam prośbę.Czy może mi pani napisać na adres email po co te trzy szydełka i od czego zacząć robić tę sukienkę.Nie ukrywam że chcę taką zrobić sobie na brata wesele na przyszły rok.Nie mam pojęcia od czego zacząć a na szydełku umiem zrobić serwetkę,natomiast tutaj trzeba łączyć elementy małe z dużymi i nie wiem jak to ugryźć.Proszę mi pomóc.Mój adres malgorzata-beata@wp.pl ,z góry bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  82. Witam serdecznie. Ja od niedawna dziergam i nie takie trudne rzeczy, ale chciałabym wiedzieć, czy wcięcie w pasie modeluje Pani tylko grubością szydełka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grubością szydełka modeluję wyłącznie ubrania wykonane z elementów, natomiast w pracach wykonywanych "ciągiem" , bez skomplikowanych wzorów, modeluję poprzez odjęcie oczek.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  83. jestem pod wrażeniem!!!
    przepiękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  84. MAJSTERSZTYK! Kusi mnie ta kiecka, oj kusi. Czy możesz wyjaśnić dokładnie kiedy użyłaś którego szydełka? Czy polecasz tę włóczkę, z której robiłaś? Dziękuję, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większe szydełko używałam robiąc elementy wypadające w "krąglejszych" miejscach, a mniejsze na wysokości talii.
      Jeśli chodzi o włóczkę, to robiąc jeszcze raz wybrałabym cieńszą nitkę - zrobiłam tak topik liliowy wg tego wzoru
      http://szydelkobean.blogspot.com/2012/08/top-w-kolorze-lila-roz-z-okragych.html
      Pod sukienką noszę halkę i w ciepłe dni jest w niej nieco za gorąco ;)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Bardzo dziekuję za odpowiedź. Mimo wszystko nie jestem pewna, czy uda mi się zrobić ją bez odcinania nitek. Na pewno pochwalę się na blogu. Oczekuj wpisu z podziękowaniami za mniej więcej rok :))) (optymistycznie patrząc, bo na razie utknęłam na kocykach i narzutkach i jakoś końca nie widać)

      Usuń
  85. Dzień dobry!
    Mnie również zauroczyła ta sukienka i Pani w niej, dlatego zapragnęlam miec podobną, ale nie mam doswiadczenia, więc przychodzę do Pani z kilkoma pytaniami, czy można tę sukienkę wykonac tradycyjnie czyli odrywac niteczki?
    chciałam ją wykonać z Maxi madam tricot, tylko 1 motyw ma średnicę 11cm, a ja w biodrach(roz,42)mam 102, więc 9motywow na obwod za mało,10 za duzo, nie wiem co zrobić czy zmniejszyc szydelko, i jeszcze jedno, czy tę sukienkę zaczyna się dziergac od samego dołu?; wiem ,ze podała Pani link na Osinkę, ale ja nie znam rosyjskiego, mało kumata jestem
    pięknie proszę o jakieś wskazówki, jezeli tylko znajdzie Pani chwilkę czasu, nie musi byc juz
    moj mail bslotnicka@wp.pl
    bozena

    OdpowiedzUsuń
  86. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  87. Zazdroszczę wam takich umiejętności :) Ja dopiero jestem na etapie uczenia się robienia na drutach. Mam już swoją pierwszą włóczkę https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Alaska/55 i chcę zabrać się za zrobienie czegoś prostego. Jak tylko mi się uda to się pochwalę :D

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.